Webcare Today biedt een livechat service aan. Ik heb hiervoor allerlei producten ontworpen zoals het logo, de huisstijl, de website, social media posts. Ook heb ik de meeste foto’s voor de website moeten bewerken zodat het mooi bij de style van de website past.
2022
Nieuwe look & feel
Webcare Today was een nieuw bedrijf dus ze hadden nog helemaal geen website of logo. Ik ben begonnen met het ontwerpen van een huisstijl met een professionele maar toch nog een speelse look. Maar de website is door een aantal stadiums gegaan qua design. Dit komt omdat het bedrijf snel aan het groeien was en hun doelgroep wat aan het veranderen was en daar moest de website natuurlijk weer op aangepast worden.
Dit is waarom ik de hele huisstijl en website heb aangepast om deze nieuwe doelgroep beter aan te spreken. Het logo heeft een nieuwe look gekregen en ook de website is qua layout maar ook qua kleurenpalet helemaal veranderd. Het groen van het logo en de donkerdere kleuren geven meer rust en oogt professioneler. Ook de natuurfoto’s zijn bewust gekozen, niet omdat dit met livechat te maken heeft maar het is professioneel en weer eens wat anders dan alleen maar foto’s van mensen achter een computerscherm.
Hoe het begon
Hieronder dus het begin van de huisstijl. De blauwe kleuren, illustraties geven een hele andere look dan wat het nu geworden is. Deze uitstraling paste in dit jaar mooi bij het bedrijf maar later dus niet meer.